štvrtok 2. marca 2017

Americké cookies

Upiecť dokonalé cookies nie je vôbec také jednoduché, ako som si spočiatku predstavovala. Možno je chyba v mojich privysokých očakávaniach a niekomu sú cookies vždy pochuti, či už z obchodu alebo plechu. Tieto si najviac cením pre ich mäkkosť. Veľmi rada sa nimi napchávam a ťažko odolávam. Vždy keď idem okolo cookies dózy, musím otvoriť :)

Ingrediencie 24 cookies /hrnček = 250ml/:
  • 120g masla
  • 1/2 hrnčeka hnedého cukru
  • 1/2 hrnčeka bieleho kryštálového cukru
  • 1 vajce
  • 1 a 1/4 hrnčeka hladkej múky
  • 1ČL solamylu
  • 1/2ČL kypriaceho prášku do pečiva
  • 1 hrnček nasekaných vlašských orechov
  • 1 hrnček čokoládových kúskov na cookies alebo nasekanej tmavej čokolády
Postup: Zmäknuté maslo stierkou poriadne vymiešame s bielym a hnedým cukrom. Pridáme vajíčko. Pridáme preosiatu múku zmiešanú so solamylom a práškom do pečiva. Nakoniec pridáme orechy a kúsky čokolády. Z hmoty vytvarujeme 24 guličiek. Aby som mala cookies pekné aj na pohľad, tak som do vzniknutých guličiek ešte povtláčala zopár čokoládových kúskov. Dáme stuhnúť do chladničky minimálne na 1 hodinu. Pri pečení sa guličky roztečú do tvaru cookies. Pečieme na papieri na pečenie. Na 1 plech sa vmestí 12 cookies, čiže pečieme na 2 plechoch. Rúru si vyhrejeme na 180st. Ja pečiem presne 16 minút. Upečené cookies sú mäkké a mierne hnedé. Nechám vychladnúť na plechu. Po vychladnutí cookies mierne stvrdnú. Vďaka solamylu budú cookies chrumkavé na povrchu a mäkké vo vnútri. 

Moja rada: Dávam si pozor, aby som vytvarovala pekné guličky, a aby boli predtým ako ich vložím do rúry dostatočne stuhnuté. Potom budú mať cookies pekný tvar a neroztečú sa. Dôležité je tiež mať rúru pred pečením vyhriatu a piecť presne stanovený čas. Ja v mojej rúre mám odskúšané, že sú za 16 minút akurát. Ale každá rúra je iná :) A každá minúta navyše môže spôsobiť, že cookies budú príliš tvrdé.  Na začiatok odporúčam vyskúšať z polovičnej dávky, kým vychytáte všetky mušky :)






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára