sobota 24. septembra 2016

Twix cookies

Tentokrát som sa rozhodla vyskúšať konkurovať twixke svojimi homemade twix cookies. Na pohľad sa ževraj podobajú na toffifee, to ma ani nenapadlo, ja som v nich vždy tak zaryto videla twix :) Možno ak by sa celé omočili do čokolády tak by ste na toffiffe pri pohľade na ne ani nepomysleli, no obávam sa že by pre zmenu pripomínali pims piškóty :D Očividne sa moje twix cookies za každú cenu chcú na niečo iné podobať, ale chuť neoklamú ;) A btw, zavrieť oči pred kalóriami :)

Ingrediencie cookies:
  • 1 žĺtok
  • 120g hladkej múky
  • štipka soli
  • 75g masla
  • 40g práškového cukru
Cookies postup: Vypracujeme cesto, ktoré necháme ½ hodinu odležať v chladničke. Rozvaľkáme na hrubšie cesto a vykrajujeme kolieska. V strede vytvoríme jamku aby karamel nevytekal po bokoch cookies. /Jamka je fakt dôležitá lebo zemská príťažlivosť funguje aj pri pečení, ak sa mi moc nafúknu, zvyknem jamku obnoviť počas pečenia, toľko k fyzikálnej jamke. :)/ Pečieme na 180 st. na papieri na pečenie do mierneho zhnednutia okrajov.

Ingrediencie karamel:
  •  1 balíček cukríkov mäkkých karameliek
  •    trochu mlieka
Karamel postup: Dôležité je kúpiť dobré kvalitné karamelky, tie mäkké lebo predávajú aj tvrdé a tie by sa nerozpustili. Karamelky rozpustíme vo vodnom kúpeli v troške mlieka a necháme vychladnúť na takú akurát konzistenciu aby karamel nebol moc riedky a aby sa s ním dalo pracovať. Naplníme cookies a dáme stuhnúť do chladničky.

Ingrediencie čokoládové ganache:
  • 50g mliečnej čokolády
  • 35ml smotany na varenie
  • malý kúsok masla
Čokoládové ganache postup: Nezabudnite že musí byť mliečna čokoláda, nie čokoláda na varenie aby sa chuť podobala na twixky. Nasekanú čokoládu zalejeme horúcou smotanou a pridáme štipku masla. Necháme vychladnúť na takú akurát konzistenciu, polejeme cookies a dáme stuhnúť do chladničky. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára