piatok 16. septembra 2016

Mini apple pies


Letnému ovociu odzvonilo, teplé počasie neminie rovnaký osud . Zjesenieva sa nám a k jesennej atmosfére okrem padajúceho lístia určite patria aj kisničky naoberaných jabĺk. Jablkovú sezónu som sa rozhodla odštartovať týmito štýlovými mini apple pies. Momentálne mám oddobie kedy ma veľmi nebaví vypekať na plech a rada sa po večeroch hrám s formičkami, ale keď nie je čas dobre padne aj obyčajný jablčník na plech. Alebo sa dá upiecť aj jeden veľký apple pie do vlnkovatej formy. Každopádne, tri dva jeden štart jablkám! :)

Ingrediencie:
  • 300g hladkej múky
  • 200g masla
  • 100g práškového cukru
  • 1 vajce
  • štipka soli
  • asi 6 jabĺk
  • práškový cukor, škoricový cukor, vanilínový cukor na osladenie jabĺk
  • vajce na potretie a hnedý cukor na posypanie


Postup: Z múky, masla, cukru, vajca a štipky soli vypracujeme cesto. Necháme odležať asi pol hodinu v chladničke aby stuhlo a lepšie sa s ním pracovalo. 2/3 rozvaľkáme a naplníme ním formičky na tartaletky. Vynikajúce formičky sa dajú kúpiť tu. Majú vyberateľné dno a sú nepriľnavé, takže netreba potierať. Jablká ošúpeme a nastrúhame na hrubom struháku a osladíme podľa chuti práškovým, škoricovým a vanilkovým cukrom. Každé jablká sú iné, tak každý podľa vlastnej chuti :) Predtým ako naplním košíčky jablkami zvyknem ich vyžmýkať aby sa cesto veľmi nerozmočilo od jabĺk. No a nakoniec vytvoríme na mini apple pies mriežku. Ja som zvolila takú jednoduchú, ale dá sa s tým naozaj vyhrať :) Potrieť vajíčkom a ak chcete aj posypať hnedým cukrom, vrch je potom vynikajúci chrumkavý! Piekla som na 190 st. do hneda. Ja mám veľmi rada aj posekané orechy v týchto jablkových koláčoch, ale som asi jediná tuto naokolo, tak u nás bez orechov :)






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára